Wanneer wil je gaan?

22, 29 maart 2023
10:00-16:00 · Utrecht

Klantvriendelijk telefoneren in het Engels

Intro

De telefoon, of beter: de telefonist(e), is het visitekaartje van je bedrijf. Het telefoongesprek is vaak het eerste contact tussen jouw onderneming en een klant. Wanneer een gesprek in het Engels moet, is het de zaak om het taalverschil geen belemmering te laten zijn. Kunnen je medewerkers omgaan met taalbarrières als ze lastige gesprekken voeren of vragen beantwoorden? Zijn ze op de hoogte van de bestaande cultuurverschillen en telefoonetiquette? De training ‘Klantvriendelijk telefoneren in het Engels’ voorkomt dat je klanten verliest door taal- en cultuurverschillen.

Wat leer je?

Je kunt je niet-Nederlandssprekende gesprekspartner aan de telefoon uitstekend te woord staan in het Engels. Je voert de meest voorkomende inkomende en uitgaande telefoongesprekken op een krachtige en klantvriendelijke manier en bent in staat tot een passende telefoonbehandeling in het Engels. Je weet hoe je de goede informatie verzamelt en een klant goed doorverbindt. Je kunt ook lastige gesprekken voeren, zoals bij klachtenbehandeling.

Duur training

2 dagen

Programma

We werken in kleine groepen van maximaal twaalf deelnemers en we oefenen met allerlei soorten telefoongesprekken. De volgende onderwerpen worden tijdens deze telefoontraining behandeld:

Dag 1: Algemene gesprekstechnieken
  • Beantwoorden van de telefoon;
  • Inventariseren van wensen en behoeften;
  • Telefonisch doorverbinden;
  • Telefonisch beantwoorden van vragen.
Dag 2: Omgaan met boze, veeleisende en lastige klanten
  • Hanteren van telefonische klachten;
  • Het voeren van slechtnieuwsgesprekken.

Voor wie?

De training is bedoeld voor mensen die veel Engelssprekende mensen aan de lijn krijgen, zoals een telefoniste, secretaresse of receptioniste, waarbij vragen, wensen, eisen en klachten van klanten en relaties telefonisch afgehandeld worden.

Voorkennis

De deelnemers hebben kennis van de Engelse taal nodig.

Investering

€ 820,- De prijzen zijn inclusief een bijdrage aan de accommodatie, koffie, thee en indien van toepassing, examen. Deze bedragen zijn exclusief BTW.

Vragen?

Heb je nog vragen over deze training? Bel ons op (079) 36 85 800 of mail via info@bouwradius.nl.
€ 820,-
per persoon