Wanneer wil je gaan?

22 september 2022
13:00-16:00 · Utrecht
29 november 2022
13:00-16:00 · Zoetermeer

Agressiepreventietraining

Intro

Dagelijks contact met mensen is prettig. Dit contact verloopt vaak ook soepel, het maakt de werkzaamheden leuk. Helaas gaat het af en toe ook fout. Terwijl een medewerker altijd klantvriendelijk moet zijn, kan een klant of collega plotseling heel onvriendelijk, onredelijk of zelfs agressief uit de hoek komen. Door het volgen van een gerichte training kun je beter met lastige en soms agressieve klanten omgaan. Tijdens deze praktische training leer je omgaan met dergelijke mensen en leer je de spanning tijdens een agressieve uitspatting te verminderen. Met een acteur bootsen we levensechte situaties na, zo is het effect optimaal.

Wat leer je?

  • Meer kennis over de verschillende vormen van lastig gedrag;
  • Meer kennis en inzicht over agressie;
  • De-escalerende vaardigheden en technieken;
  • Je houding bij lastig gedrag en agressie.

Duur training

0,5 dag

Programma

Tijdens deze training komt o.a. aan de orde:
  • Ervaringen met lastige mensen en agressie;
  • Lastig gedrag, onderverdeling in de vier typen;
  • Interventies bij lastige mensen;
  • Theoretische onderbouwing begrip agressie;
  • Uitleg frustratie en instrumentele agressie;
  • Basishouding/professionele houding bij de verschillende vormen van agressie;
  • De-escalerende interventies en technieken.
De training heeft een actief karakter. Met een professionele acteur worden reële situaties geoefend.

Voor wie?

Deze training is bij uitstek geschikt voor medewerkers die in direct contact met klanten staan en waarbij de klant agressief gedrag kan vertonen.

Investering

€ 225,- De prijzen zijn inclusief een bijdrage aan de accommodatie, koffie, thee en indien van toepassing, examen. Deze bedragen zijn exclusief BTW.

Vragen?

Heb je nog vragen over deze training? Bel ons op (079) 36 85 800 of mail via info@bouwradius.nl.
€ 225,-
per persoon